Dagens

Ny dag. Nya förväntningar. Gamla trasor. Gamla kärringen. Ja nu har hon varit här igen. Hon bor inte här i Råcksta, det tror jag inte. Den kvinnan talar inte klarspråk. Hon är inte från nåt land i eu, det tror jag inte. Vilken är den längsta floden i Europa? Det har jag aldrig vetat. Vilken är den längsta i Amerika? Det är Mississippi. 

Nu har jag sån väldig värk i stortån. Jag undrar: har katta varit i och bökat? Hon är på där ibland när jag sover, det vet jag. Hon slickar så gärna på mig. Annars ränner hon bara kring i huset, jag vet aldrig var hon ä förrän jag ser henne. Och då säger ja: "Hej Judy, ligger du där och låter tiden gå förbi dig."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0